ANUNCI pel qual es fa pública l'aprovació de les bases i la convocatòria per a la contractació d'una plaça d'auxiliar administrativa, en règim laboral temporal, adscrita al Departament de la Policia Local, pel sistema de concurs oposició.
Acord de la Junta de Govern Local de data 10 d'abril de 2024, de l'Ajuntament de Creixell per la qual s'aprova la contractació de la plaça d'auxiliar administrativa, règim laboral temporal, adscrita al Departament de la Policia Local, pel sistema de concurs-oposició.
Havent-se aprovat per acord de la Junta de Govern local de data 10 d'abril de 2024 la contractació de la plaça d'auxiliar administrativa, adscrita al Departament de la policia local, en règim laboral temporal, pel sistema de concurs, s'obre el termini de presentació de sol·licituds, que serà de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació de l'anunci en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
S'adjunten les bases reguladores que regiran la convocatòria:
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA I EL PROCÉS DE SELECCIÓ, PER L'OCUPACIÓ D'UNA PLAÇA D'AUXILIAR ADMINISTRATIVA LABORAL TEMPORAL, PEL DEPARTAMENT DE LA POLICIA LOCAL.
PRIMERA. Objecte de la Convocatòria
- Règim jurídic: Laboral temporal.
- Modalitat contractual: Temporal fins l'amortització de la plaça o la seva cobertura definitiva.
- Àrea/Unitat: Policia Local
- Codi plantilla/ Codi Relació de llocs de treball:
- Escala: Administració general
- Subescala: Auxiliar
- Grup i subgrup: C2
- Titulació exigible: Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent.
- Nivell de català: C1.
- Nivell de castellà: C2
- Torn de reserva discapacitats: No
- Jornada: ordinària, torn de tarda (de 14 a 22 h).
SEGONA. Modalitat del Contracte
La modalitat del contracte és la de laboral temporal, per a la cobertura temporal d'un lloc de treball fins la seva cobertura definitiva o amortització de la plaça segons el regulat pel Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
El caràcter del contracte és temporal, a jornada complerta i torn de tarda (de 14 a 22 h).
TERCERA. Condicions d'Admissió d'Aspirants
Per formar part en les proves de selecció, serà necessari reunir els requisits establerts en l'article 56 del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre:
a) Tenir la nacionalitat espanyola sense perjudici del que es disposa en l'article 57 del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
b) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques.
c) Tenir compliments setze anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa. Només per llei podrà establir-se una altra edat màxima, diferent de l'edat de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.
d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les quals exercien en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en aquests termes l'accés a l'empleat públic.
e) Posseir la titulació exigida.
CINQUENA. Forma i Termini de Presentació d'Instàncies
Les sol·licituds requerint prendre part en les corresponents procés de selecció, en les quals els aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides a les presents bases generals, per a la plaça que s'opti es dirigiran al Sr. Alcalde-President d'aquest Ajuntament i es presentaran en el Registre Electrònic General d'aquest Ajuntament o en algun dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà al de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
Les bases íntegres es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província i a la seu electrònica d'aquest Ajuntament [http://creixell.eadministracio.cat] i, en el seu cas, en el Tauler d'anuncis, per a major difusió.
Les dades personals incloses en la sol·licitud de participació seran tractats únicament per a la gestió del procés selectiu i les comunicacions que hagin de realitzar-se. Quan sigui necessari publicar un acte administratiu que contingui dades personals es publicarà de la forma que determina la disposició addicional setena de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. L'Ajuntament serà el responsable del tractament d'aquestes dades.
La documentació que s'ha d'adjuntar amb la sol·licitud és:
- Còpia simple del DNI o NIE en vigor.
- Còpia simple del certificat acreditatiu dels coneixements de llengua catalana i castellana, exigits en la convocatòria.
- Còpia simple de la titulació requerida.
- Còpia simple acreditativa del compliment dels requisits.
- Relació detallada i ordenada dels mèrits, d'acord amb el model normalitzat d'auto-baremació de l'Annex 1, i còpia simple de la documentació acreditativa dels mèrits al·legats. La relació detallada i els documents acreditatius dels mèrits s'han d'ordenar guardant escrupolosa correlació amb l'ordre dels apartats corresponents d'aquestes bases.
- Justificant del pagament de la taxa de drets d'examen.
Drets d'examen: 20 €. Número de compte: ES53 2100 1438 0102 0000 6664
SISENA. Admissió d'Aspirants
Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà resolució en el termini de màxim un mes, declarant aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En aquesta resolució s'indicaran els llocs en els quals es trobin exposades al públic les llistes completes certificades d'aspirants admesos i exclosos. En aquesta resolució es determinarà el dia de valoració de mèrits dels aspirants.
La publicació de la citada resolució en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i a la seu electrònica d'aquest Ajuntament [http://creixell.eadministracio.cat] i en el Tauler d'anuncis, indicant la causa d'exclusió i concedint un termini de deu dies hàbils perquè puguin formular reclamacions o esmenar els defectes que hagin motivat l'exclusió.
Transcorregut el termini d'esmena per l'Alcaldia, s'aprovarà la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà igualment a la seu electrònica d'aquest Ajuntament [http://creixell.eadministracio.cat] i en el Tauler d'anuncis. Aquesta publicació servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos. En aquesta publicació es farà constar el dia de baremació dels mèrits dels aspirants proposats.
SETENA. Tribunal Qualificador
Els Tribunals qualificadors han de tenir la següent composició:
PRESIDÈNCIA: (titulars i suplents).
VOCALS: 2 vocals designats per l'Ens (titulars i suplents).
SECRETARI/ÀRIA, l'actuació del qual/de la qual és de fedatari/ària.
El personal d'elecció o de designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.
Els actes del tribunal poden ser impugnats enfront de l'òrgan convocant mitjançant recurs d'alçada.
El Tribunal podrà disposar la incorporació a la seva tasca en el procés selectiu d'assessors especialistes, per a aquells aspectes concrets del procés selectiu a causa de l'especialització tècnica del treball a realitzar. La seva funció se circumscriu a un mer assessorament, és a dir actuen amb veu, però sense vot, no participen en la presa de decisions del Tribunal. Els assessors hauran de guardar sigil i confidencialitat sobre les dades i assumptes sobre els quals tinguin coneixement a conseqüència de la seva col·laboració en el Tribunal.
El Tribunal podrà designar personal col·laborador que actuarà sota la seva adreça, quan la complexitat del procés selectiu ho aconselli.
L'abstenció i la recusació dels membres del Tribunal serà de conformitat amb els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
Els òrgans de selecció actuaran amb plena autonomia i els seus membres seran personalment responsables de l'objectivitat del procediment, de l'estricte compliment de les bases de la convocatòria i dels terminis establerts.
Els dubtes o les reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació de l'aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que hagi de fer-se en els casos no previstos, seran resoltes pel Tribunal, per majoria.
VUITENA.- Sistema de Selecció i Desenvolupament del Procés
El procediment de selecció és el de concurs - oposició, que consisteix a valorar, d'acord amb el barem inclòs en la convocatòria, una prova pràctica i determinades condicions de formació, mèrits o nivells d'experiència, relacionats amb les característiques de la plaça que es cobreix.
PUNTUACIÓ TOTAL: 100 punts
Sistema selectiu : oposició (fins a 50 punts), i concurs de mèrits (fins a 50 punts).
A. Prova pràctica (mínim de 25 punts i màxim de 50 punts).
Consistirà en resoldre per escrit, en el temps màxim de 60 minuts, un comentari de text, relacionat amb una notícia o tema d'actualitat.
En la qualificació de l'exercici, es valorarà la compressió, l'explicació i interpretació, tot buscant la coherència i la unitat.
El Tribunal podrà disposar la lectura de l'exercici i formular les preguntes a efectes d'aclariments que consideri oportuns.
Aquesta prova tindrà caràcter eliminatori. Els aspirants que no assoleixin una puntuació mínima de 25 punts restaran eliminats del procés.
B. Experiència professional (fins a 20 punts).
Es valoraran els serveis efectius prestats fins a un màxim de 20 punts, d'acord amb la següent puntuació:
B.1) Serveis prestats com a personal temporal, en plaça de l'escala, subescala, grup, subgrup o categoria professional laboral equivalent a la de la convocatòria, de l'Ens convocant, 0.25 punts per mes complet de serveis efectius fins un màxim de 20 punts.
B.2) Serveis prestats com a personal temporal en places de la resta d'escales, subescales, grups, subgrups o categories professionals laborals, de l'Ens convocant, 0,25 punts per mes complet de serveis efectius, fins un màxim de 20 punts.
B.3) Serveis prestats com a personal temporal en l'escala, subescala, grup, subgrup o categoria professional equivalent a la de la convocatòria, d'altres Administracions Públiques, 0.15 punts per mes complet de serveis efectius fins un màxim de 15 punts.
Aquests serveis s'acreditaran mitjançant certificació de serveis emesa per la persona fedatària pública de la respectiva Corporació o Administració en la qual s'haguessin prestat.
Els serveis prestats en la mateixa Corporació convocant s'acreditaran d'ofici a l'expedient de selecció per la pròpia Administració.
C. Formació i Titulacions acadèmiques (fins a 25 punts)
- C.1 Formació i Titulacions acadèmiques (fins a 25 punts)
Per la realització de cursos, jornades, seminaris, etc, sobre matèries directament relacionades amb les funcions que integren el contingut funcional de la plaça convocada, impartits per Universitats, Instituts o Escoles d'Administració, Serveis de formació de les Administracions Públiques i Col·legis professionals, organitzacions sindicals, acadèmies privades.
Formació |
Barem |
Fins a 9 hores |
0,10 punts |
De 10 a 19 hores |
0,25 punts |
De 20 a 39 hores |
0,50 punts |
De 40 a 80 hores |
1 punts |
Més de 81 hores |
3 punts |
Titulacions acadèmiques |
Barem |
Grau universitari |
10 punts |
Postgraus |
12 punts |
Mestratges |
15 punts |
En cas que no consti la durada del curs, no es valorarà.
En cas que s'acreditin diversos certificats de la mateixa activitat formativa només es valorarà el de l'última edició. En qualsevol cas, és criteri del Tribunal qualificador determinar la formació rebuda que es valorarà en el cas que sigui repetitiva.
- C.2 Estar en possessió de Titulació de nivell superior a l'exigida com a requisit, relacionada amb el lloc de treball: (1 punt)
L'acreditació d'aquests mèrits s'haurà de fer mitjançant aportació de l'original o còpia compulsada del Certificat o Diploma d'assistència, o del document acreditatiu del mèrit
D. Altres mèrits: entrevista: (fins a 5 punts)
De caràcter potestatiu pel tribunal, no eliminatori per l'aspirant.
La puntuació màxima total (ambdues proves) és de 100 punts.
NOVENA. Coneixement de la llengua catalana
Els aspirants hauran d'acreditar el coneixement suficient de la llengua catalana, en el grau corresponent a les funcions pròpies de les places objecto de convocatòria, que és el C1.
En el cas que no disposin del certificat que acrediti el coneixement suficient de la llengua catalana, previ al concurs hauran de realitzar aquestes proves:
1) Llengua catalana
Consisteix en la realització d'una prova de coneixements de llengua catalana, que consta de dues parts:
Primera part. S'hi avaluaran el domini de l'expressió escrita, per mitjà de la redacció d'un text i els coneixements pràctics de llengua, mitjançant preguntes sobre aspectes lingüístics.
Segona part: S'hi avaluarà l'expressió oral amb la lectura en veu alta d'un text i una conversa sobre temes generals d'actualitat.
La durada màxima d'aquesta prova serà determinada pel Tribunal qualificador. El resultat de l'exercici serà d'APTE/A o de NO APTE/A, i caldrà obtenir la qualificació d'APTE/A per a participar en el procés selectiu.
Resten exemptes de la realització d'aquesta prova les persones aspirants que acreditin documentalment, fins el moment de la realització d'aquesta prova, estar en possessió del certificat de nivell requerit segons l'establert en aquestes bases i es consideraran com a aptes.
DETZENA.- Coneixement de la llengua castellana
Només les persones aspirants que no compleixin els requisits establerts en aquestes Bases, en relació amb el coneixement de llengua castellana.
Consisteix en una prova de coneixements de llengua castellana, de caràcter eliminatori, en què les persones aspirants hauran de realitzar un exercici que consistirà en una redacció de 200 Paraules, com a mínim, i a mantenir una conversa.
La qualificació de la prova serà APTE/A o NO APTE/A i caldrà obtenir la qualificació d'APTE/A per a participar en el procés selectiu.
Resten exemptes de la realització d'aquesta prova les persones aspirants que acreditin documentalment, fins el moment de la realització d'aquesta prova, estar en possessió dels coneixements de llengua castellana de nivell superior o C2, segons sigui requerit en aquestes Bases, i es consideraran com a aptes.
ONZENA. Relació d'Aprovats, Acreditació de Requisits Exigits i Formalització del Contracte
Una vegada acabada la qualificació dels aspirants, s'elevarà a l'òrgan competent proposta del candidat per a la formalització del contracte, que en cap cas podrà excedir del nombre de places convocades. Qualsevol proposta d'aprovats que contravingui l'anteriorment establert serà nul·la de ple dret.
L'òrgan competent procedirà a la formalització dels contractes prèvia acreditació de les condicions de capacitat i requisits exigits en la convocatòria.
Formalitzat el contracte s'haurà de comunicar a l'oficina pública d'ocupació que correspongui, en el termini dels deu dies següents a la seva concertació; així mateix, s'haurà d'informar a la representació legal dels treballadors, mitjançant lliurament d'una còpia bàsica dels contractes celebrats.
Tingui's en compte que fins que es formalitzin aquests i s'incorporin als llocs de treball corresponents, els aspirants no tindran dret a percepció econòmica alguna.
Amb l'aspirant que superi en primer lloc les probes, es celebrarà contracte laboral .
DOTZENA.- Incidències
Les presents bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb allò que s'ha fixat en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Així mateix, la Jurisdicció competent per resoldre les controvèrsies en relació amb els efectes i resolució del contracte laboral serà la Jurisdicció Social.
Contra la convocatòria i les seves bases, que esgoten la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs de reposició en el termini d'un mes davant l'Alcaldia, previ al contenciós-administratiu en el termini de dos mesos davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de Tarragona, o, a la seva elecció, el que correspongui al seu domicili, si aquest radica fora de la província de Tarragona, a partir de l'endemà al de publicació del seu anunci en el Butlletí Oficial de la Província (article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa).
En el no previst a les bases serà d'aplicació el Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la Refundició en un text únic de la Llei de la Funció Pública de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, el Reglament del Personal al Servei de les Entitats Locals aprovat pel Decret 214/1990, de 30 de juliol; el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat pel Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre; el text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya aprovat pel Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local; el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local aprovat pel Reial decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril; el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors aprovat per Reial decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.
Creixell, 19 d'abril de 2024
M. Mercè Gual Fandos
Secretària accidental
ANNEX 1_ MODEL INSTÀNCIA
(Vegeu la imatge al final del document)