EDICTE sobre aprovació de les bases de la convocatòria per a la provisió d'una plaça d'agent de la Policia Local per concurs oposició.
La Junta de Govern Local en la seva sessió ordinària de data 3 de maig de 2023 aprovà les bases per a la provisió d'una plaça d'agents de la Policia Local per concurs oposició vacant a la plantilla orgànica aprovada pel ple d'aquest Ajuntament en la seva sessió de data 9 de novembre de 2022, i havent aprovat la Junta de Govern Local, en la mateixa sessió de data 3 de maig de 2023, l'oferta d'ocupació pública fent figurar aquests llocs de treball dintre del grup “C1” de l'article 76 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, s'exposen al públic a efectes de la presentació d'instàncies, durant el termini de vint dies naturals, a partir de la publicació de les mateixes en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
BASES DE CONVOCATÒRIA PER A L'ACCÈS, MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ LLIURE D'UNA PLAÇA D'AGENT DE LA POLICIA LOCAL I CONSTITUCIÓ DE LA BROAS DE TREBALL
- PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
Aquestes bases tenen per objecte la regulació del procediment per a l'accés, pel sistema de concurs oposició lliure d'una plaça d'agent de la policia local, enquadrada en l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, escala bàsica, grup de titulació C-1, dotada amb les retribucions que corresponguin d'acord amb la relació de llocs de treball i la legislació vigent.
Les funcions a desenvolupar són les que els puguin ser encomanades d'acord amb la Llei 16/1991, de 19 de juliol, de les policies locals i, en el seu cas, en el reglament del cos aprovat per l'Ajuntament.
- SEGONA. REQUISITS DELS ASPIRANTS
Per prendre part en aquesta convocatòria, els aspirants han de complir els requisits següents:
a) Tenir ciutadania espanyola, d'acord amb la legislació vigent.
b) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o d'un altre d'equivalent o superior.
c) Haver complert 18 anys.
d) Complir les condicions exigides per exercir les funcions que els puguin ésser encomanades, d'acord amb el que determinen la Llei 16/1991, de 10 de juliol, i les disposicions vigents.
e) No haver estat condemnat per cap delicte. No estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques ni estar separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública. Serà aplicable, tanmateix, el benefici de la rehabilitació, sempre que l'aspirant ho acrediti mitjançant el corresponent document oficial.
f) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap impediment físic o psíquic que impossibiliti el normal exercici de les funcions pròpies de la categoria.
g) En el cas de l'accés a la categoria d'agents, tenir una alçada mínima d'1,55 per les dones i d'1,65 pels homes.
h) Estar en possessió dels permisos de conduir de les classes A2 i B.
i) Compromís de portar armes, que es prendrà mitjançant declaració jurada.
Tots els requisits s'han de complir el darrer dia de presentació de sol·licituds a excepció del permís A2 que s'haurà de presentar abans de la finalització del curs de formació bàsica que organitza l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
- TERCERA. SOL·LICITUDS
Les sol·licituds per prendre part en el procés de selecció s'han de presentar a l'EAC de l'Ajuntament de Deltebre, dins el termini improrrogable de 20 dies naturals, a comptar des del següent al de la publicació de la convocatòria al DOGC, i s'han d'adreçar al president de la Corporació. També poden presentar-se en qualsevol de les altres formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Els aspirants han de manifestar en aquesta sol·licitud que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits en la base segona, i que prenen el compromís de portar armes de foc, d'acord amb les condicions establertes a la legislació vigent.
Les sol·licituds han d'anar acompanyades d'un currículum vitae de l'aspirant, de fotocòpies del DNI, dels permisos i dels títols acadèmics exigits a la base segona i de la documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguin per a la fase de concurs. Tots els documents s'han de presentar mitjançant fotocòpies degudament compulsades.
Els drets d'examen es fixen en la quantitat de 25 euros, i han de ser satisfets prèviament pels aspirants, que han d'adjuntar el corresponent resguard acreditatiu del pagament en el moment de la presentació de la sol·licitud.
- QUARTA. LLISTA D'ASPIRANTS
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la corporació, o autoritat delegada, en el termini màxim d'un mes dictarà resolució aprovant les llistes d'aspirants admesos i exclosos. En l'esmentada resolució s'han d'indicar el lloc on es troben exposades al públic les llistes completes certificades d'aspirants admesos i exclosos i s'ha de determinar el lloc, la data i l'hora de començament dels exercicis.
L'esmentada resolució també concedirà un termini de deu dies per a esmenes o reclamacions possibles.
Les errades materials de fet es podran esmenar, en qualsevol moment, d'ofici o a petició dels interessats. Les al·legacions presentades seran resoltes en el termini màxim de trenta dies, transcorregut el qual, sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions s'entendran desestimades i es considerarà elevada a definitiva la llista d'aspirants admesos i exclosos i no caldrà tornar a publicar-la.