Ayuntamiento de Mont-roig del Camp. ANUNCIO sobre aprobación de las bases específicas y convocatoria pública del proceso selectivo, mediante concurso-oposición libre, para la cobertura definitiva de cuatro plazas de funcionario de carrera de agente de la

ANUNCI sobre aprovació de les bases específiques i convocatòria pública del procés selectiu, mitjançant concurs oposició lliure, per a la cobertura definitiva de quatre places de funcionari de carrera d'agent de la Policia Local. 

D'acord amb el que disposen l'article 286.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i el Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals, es dóna coneixement del Decret d'Alcaldia número 2024-3848, de 13 d'agost de 2024, pel qual s'aproven les bases específiques i convocatòria pública del procés selectiu, mitjançant concurs-oposició lliure, per a la cobertura definitiva de 4 places del cos de la Policia Local, administració especial, escala bàsica, categoria Agent, grup C1, a l'Ajuntament de Mont-roig del Camp, les quals es transcriuen seguidament en aquest anunci:

 

 

CONVOCATÒRIA I BASES ESPECÍFIQUES QUE HAN DE REGIR EL PROCÉS SELECTIU DE 4 PLACES DE FUNCIONARI DE CARRERA D'AGENTS DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE MONT-ROIG DEL CAMP, (3 PLACES PEL SISTEMA DE CONCURS-OPOSICIÓ, PER TORN LLIURE, DE LES QUALS 1 RESERVADA A DONES, MÉS 1 PER MOBILITAT HORITZONTAL) I CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL

 

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

Aquestes bases tenen per objecte la regulació del procediment per a l'accés, de 4 places per personal funcionari de carrera, d'agent del cos de la Policia Local de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp, enquadrades en l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, escala bàsica, categoria agent, grup de titulació C1, subgrup C1.

Es seleccionaran pel sistema ordinari de concurs-oposició, pel torn lliure, 3 places, de les quals 1 es reserva a dones, de conformitat amb la disposició addicional vuitena de la Llei 16/1991, de les policies locals.

Es proveirà pel sistema de concurs per mobilitat horitzontal 1 plaça.

Les característiques del lloc de treball:

- Règim jurídic: Funcionari/ària de carrera

- Jornada: completa (a torns rotatius: matí, tarda o nit)

- Escala: Administració especial.

- Subescala: Serveis especials.

- Classe: Policia Local.

- Categoria: Agent

- Grup de classificació: C1

- Nivell de destí: 22.

- Complement específic: 19.279,12 euros (bruts anuals).

Les funcions a desenvolupar són les que els puguin ser encomanades d'acord amb la Llei 16/1991, de 19 de juliol, de les policies locals i, en el seu cas, en el reglament del cos aprovat per l'Ajuntament.

 

2. REQUISITS DELS ASPIRANTS

Per prendre part en aquesta convocatòria, els aspirants han de complir els requisits següents:

2.1 Condicions d'admissió dels aspirants a les places d'accés pel torn lliure:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Estar possessió del títol de batxillerat, de tècnic/a o un altre d'equivalent o superior (https://administraciopublica.gencat.cat/ca/treballar-a-la-generalitat/requisits-per-participar/index.html#titulacio). En tots els casos que es presenti un títol equivalent a l'exigit, els aspirants hauran d'adjuntar un certificat, expedit per l'òrgan competent, que n'acrediti l'equivalència.

Si es tracta d'un títol obtingut a l'estranger, cal disposar de la corresponent homologació del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, o estar en condicions d'obtenir-la, és a dir, estar en possessió del document acreditatiu d'haver abonat la taxa per a l'expedició del títol corresponent en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds

c) Haver complert 18 anys i no excedir, si s'escau, l'edat màxima de jubilació.

d) Complir les condicions exigides per exercir les funcions que els puguin ésser encomanades, d'acord amb el que determina la Llei 16/1991, de 10 de juliol, les disposicions que la despleguin i el Reglament dels cossos de la policia local.

e) Llengua catalana: posseir els coneixements de nivell intermedi de català B2 (antic B) o certificat equivalent o superior, de conformitat amb el que estableix el Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certificació de coneixement de català, i el Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i l'aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya.

Als efectes d'aquesta exempció les persones aspirants hauran de presentar un dels documents següents:

- Certificat de nivell intermedi de català B2 (antic B) o superior de la Secretaria de Política lingüística o de qualsevol dels títols, diplomes o certificats equivalents que estableix l'Ordre VCP/491/2009, de 12 de novembre, modificada per l'Ordre VCP/233/2010, de 12 d'abril, per la qual es refonen i s'actualitzen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de català de la Secretaria de Política Lingüística.

- Documentació que acrediti que la persona aspirant ha superat una prova o un exercici de coneixements de llengua catalana del mateix nivell o superior requerit en aquesta convocatòria, en algun procés de selecció per a l'accés a la condició de funcionari públic.

f) No haver estat condemnat per cap delicte. No estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques ni estar separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública.

g) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap impediment físic o psíquic que impossibiliti el normal exercici de les funcions pròpies de la categoria.

h) Tenir una alçada mínima d'1,55 metres les dones i d'1,65 metres els homes, la qual cosa serà comprovada abans de l'inici de les proves mèdiques, d'acord amb el que estableix l'article 11 del Decret 233/2002,de 25 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament d'accés, promoció i mobilitat de les policies locals.

i) Estar en possessió dels permisos de conduir de les classes A2 i B.

j) Compromís de portar armes, que es prendrà mitjançant declaració jurada.

k) Haver satisfet la taxa de participació. Les persones participants han de realitzar el pagament de la taxa de participació corresponent, d'acord amb allò previst en aquestes bases, llevat dels supòsits d'exempció.

Tots els requisits s'han de complir el darrer dia de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins a la formalització del nomenament com a funcionari/ària de carrera, tret del permís de conduir de classe A2 que es podrà presentar a la finalització del curs selectiu a l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya i abans de la realització del període de pràctiques al municipi. No obstant això, si durant el procés selectiu el tribunal considera que hi ha raons suficients, podrà demanar a qualsevol dels/de les aspirants que acreditin el compliment de totes o alguna de les condicions i els requisits exigits per prendre part en el procés selectiu de què es tracti.

2.2 Condicions d'admissió dels aspirants a les places de mobilitat horitzontal:

Per ser admeses al procés de concurs de mobilitat horitzontal, les persones aspirants han de complir, en tot cas, tots els requisits enumerats al punt 2.1, a més dels que s'exposen a continuació:

a) Acreditar 2 anys d'antiguitat com a funcionari/ària de carrera en actiu i en la mateixa categoria, o si s'escau, en una categoria equiparada a la que és objecte de convocatòria, dels cossos de la Policia Local de Catalunya. També hi poden prendre part els funcionaris i funcionàries de carrera del Cos de Mossos d'Esquadra, de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat i d'altres policies locals de l'Estat espanyol.

b) Disposar de les condicions físiques i psíquiques necessàries per exercir les funcions de la categoria objecte de la convocatòria.

c) No estar pendent d'acompliment de cap sanció disciplinaria. Tampoc no poden prendre part en els concursos de mobilitat horitzontal el personal funcionari de les administracions públiques que es trobin en alguna de les situacions següents:

· Els suspesos, mentre duri la situació de suspensió de funcions.

· Els traslladats de llocs de treball i els destituïts de càrrecs de comandament com a conseqüència d'expedient disciplinari, mentre durin els efectes de sanció.

· Els que ocupin un lloc de treball subjecte a un període especial de permanència mínima.

 

3. TAXA DRETS EXAMEN:

Les persones aspirants hauran d'abonar, per a ser admeses en aquest procés selectiu, l'import de 25 euros, segons estableix l'article 7 de l'Ordenança fiscal número 7 aprovada pel Ple del 13 de maig del 2024 i publicada al BOPT núm. 2024-05989, de data 12 de juliol del 2024.

El pagament de l'import de la taxa es pot fer mitjançant transferència bancària al núm. de compte IBAN ES40 2100 0787 11 0200015193 o a les oficines de Registre general mitjançant targeta de dèbit o crèdit.

És convenient presentar còpia del resguard acreditatiu del pagament en el termini de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu, no obstant, l'òrgan competent pot comprovar d'ofici que cada aspirant hagi abonat la taxa en el termini de presentació de sol·licituds.

Resten exemptes del pagament de la taxa les persones en situació legal d'atur, les que són beneficiàries del subsidi de renda garantia de ciutadania i/o les persones amb una discapacitat reconeguda del 33% o superior.

En cas d'exempció de la taxa i en funció del motiu de l'exempció, l'aspirant haurà de presentar la següent documentació:

- Certificat de la situació legal d'atur.

- Certificat del subsidi de renda garantia de ciutadania.

- Documentació acreditativa del reconeixement de grau de discapacitat

La causa de l'exempció s'haurà de mantenir fins al dia que finalitzi el període d'inscripcions del present procés selectiu.

 

4. SOL·LICITUDS DE PARTICIPACIÓ

Les persones aspirants que desitgin prendre part en les proves selectives podran presentar la sol·licitud per una de les següents vies:

1. Telemàticament:

· A la seu electrònica de l'Ajuntament, sent aquest mitjà la forma preferent de presentació:

Caldrà identificar-se amb certificat digital mitjançant model oficial i normalitzat previst a la pàgina web següent http://mont-roig.eadministracio.cat

En aquest cas, les persones que desitgin ser assistides per personal de l'Ajuntament en la presentació telemàtica de la sol·licitud, podran sol·licitar el servei d'assistència per videoconferència, demanant cita prèvia a la pàgina web https://montroig.eadministracio.cat/citaprevia.1

2. Presencialment:

- Al registre general de l'Ajuntament Oficines Municipals d'Atenció al Ciutadà –OMAC de Miami Platja i de Mont-roig del Camp.

En aquest cas s'haurà de demanar cita prèvia a la pàgina web https://citaprevia.mont-roig.cat/mont-roig/ i enviar la documentació digitalitzada prèviament al dia de la cita a l'adreça de correu electrònic: Esta dirección de correo electrónico está protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla. indicant el nom i cognoms, el dia i hora de la cita.

- Per qualsevol de les altres formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En aquest cas la sol·licitud, en model oficial i normalitzat, s'haurà d'imprimir. Es pot obtenir a la pàgina web http://mont-roig.cat/lajuntament/funcionament/recursos-humans/convocatories/

Per ser admès a les proves selectives les persones aspirants han de manifestar a la sol·licitud que són certes les dades que s'hi indiquen i que compleixen totes les condicions establertes a les bases, sota la seva responsabilitat i amb independència de la posterior acreditació en finalitzar el procés selectiu. La manca de la manifestació esmentada serà causa d'exclusió de la persona aspirant.

Les dades corresponents al domicili, telèfon i adreça electrònica que figurin en la sol·licitud es consideraran com les úniques valides a efectes de notificacions i serà responsabilitat exclusiva de les persones aspirants l'error en la seva consignació i la comunicació a l'Ajuntament de Mont-roig del Camp de qualsevol canvi que es produeixi.

Juntament amb la sol·licitud caldrà presentar còpia simple de la següent documentació:

a) Document nacional d'identitat, o passaport, en vigor.

b) Titulació exigida a la convocatòria.

c) Documentació acreditativa del nivell exigit (o superior) de llengua catalana.

d) Certificat d'antecedents penals vigent.

e) Permisos de conduir de les classes A2 i B sense la limitació que comporta el codi 78 per a la conducció exclusiva de vehicles automàtics. No obstant, el termini per presentar el permís de conduir de classe A2 es prorrogarà fins a la finalització del curs selectiu a l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya i, s'haurà de presentar en tot cas abans del nomenament com a personal funcionari en pràctiques al municipi.

No caldrà tornar a aportar aquella documentació que ja s'hagi aportat amb anterioritat i que estigui en poder de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp. En aquest cas, caldrà indicar de forma expressa de quina documentació es tracta i en quin procediment es va aportar, llevat la relativa al certificat d'antecedents penals que haurà d'ésser vigent. Es podrà donar el consentiment exprés per a que la Corporació consulti les dades sobre el compliment dels requisits bàsics per a presentar-se a la convocatòria que estiguin disponibles en les aplicacions d'interoperabilitat.

 La resta de documentació es requerirà a les persones que superin el procés selectiu.

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que siguin necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.

 

5. TERMINIS DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS:

El termini per presentar la sol·licitud de participació en el procés selectiu és de 20 dies hàbils a comptar de l'endemà de la darrera publicació de l'anunci de la convocatòria al DOGC o al BOPT, prenent com a referència la darrera d'aquestes publicacions.

 

6. PUBLICITAT

Es publicarà el corresponent anunci pel qual es dona publicitat a la convocatòria i les bases que regeixen aquest procés selectiu al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona (BOPT) i al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC), així com al tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp i al web de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la llista de persones admeses i excloses es farà pública mitjançant la seva exposició en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp i al web

http://mont-roig.cat/lajuntament/funcionament/recursos-humans/convocatories/ disposant-se un termini de 10 dies hàbils per a fer esmenes o reclamacions, si escau.

La publicació dels actes derivats del desenvolupament del procés selectiu al tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp tenen tots els efectes de notificació als interessats d'acord amb allò que estableix l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.

 

7. TRIBUNAL QUALIFICADOR

El tribunal de selecció del procés selectiu és un òrgan col·legiat i estarà constituït per un nombre senar de membres, i el mateix nombre de suplents, designats per la Corporació i format per un/a president/a i vocals, ajustant-se la composició a les normes següents:

- President: Integrat per un funcionari de carrera del cos de Policia Local de la mateixa Corporació i suplent.

- Secretari: Integrat per un funcionari de carrera del cos de Policia Local de la mateixa Corporació i suplent.

- Vocals (3):

o Integrat per un funcionari de carrera i suplent especialista en la matèria.

o Integrat per un funcionari de carrera a proposta de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya

o Integrat per funcionari de carrera a proposta de la Direcció General de Coordinació de les Policies Locals.

A més, amb la seva designació, hauran de quedar garantits els principis d'imparcialitat i professionalitat establerts a l'art. 55 del TREBEP, Text refós de l'Estatut Bàsic del Empleat Públic.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'han d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions publiques.

El Tribunal qualificador comptarà amb l'assessorament d'una o vàries persones tècniques especialitzades:

a. En educació física per tal d'assessorar a l'òrgan de selecció en l'execució i valoració de les proves d'aptitud física.

b. En proves psicotècniques per realitzar i valorar la prova psicotècnica i l'entrevista.

c. En llengua catalana, persones tècniques especialitzades en normalització lingüística

d. En qualsevol de les altres proves, actuant amb veu però sense vot per debatre les qüestions relatives a les matèries de la seva competència.

 

8. LLISTA D'ADMISSIÓ I EXCLUSIÓ AL PROCÉS SELECTIU

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds s'exposarà al tauler d'edictes electrònic i al web de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp, en el termini màxim d'un mes, l'anunci pel qual es fa pública la llista provisional de persones admeses i excloses.

Es concedirà a les persones interessades un termini de deu dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació del corresponent anunci al tauler d'anuncis i al web de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp, per tal que puguin formular les reclamacions oportunes i esmenar els defectes que s'hagin fet constar en el llistat provisional.

Finalitzat el termini per presentar les reclamacions corresponents, es dictarà una nova resolució en la que es resoldran les reclamacions i es fixarà el dia, l'hora i el lloc de l'inici de les proves que s'hagin de realitzar. També s'exposarà el corresponent anunci al tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp i al web de l'Ajuntament.

 

9. PROCÉS DE SELECCIÓ

El procediment de selecció constarà de les proves que tot seguit es relacionen, i que poden incloure un o més exercicis (fase d'oposició), i d'una valoració de mèrits (fase de concurs), així com la superació del període de pràctiques. La puntuació obtinguda en la fase de concurs no podrà aplicar-se per superar les proves de la fase d'oposició.

Les persones aspirants es presentaran a totes les proves acreditant la seva personalitat a través del seu DNI original i/o passaport.

La data, l'hora i el lloc de realització de la primera prova es publicarà junt amb la llista provisional d'admesos/es i exclosos/es.

La data, l'hora i el lloc de realització de la segona prova i següents seran determinats per l'òrgan de selecció i se'n donarà publicitat juntament amb els resultats de la prova anterior, i per qualsevol altre mitjà si així ho creu necessari per tal de facilitar-ne la màxima divulgació. Amb aquesta publicació es considerarà realitzada l'oportuna notificació als interessats.

L'ordre d'actuació de les persones aspirants per a aquelles proves que no puguin fer-se conjuntament vindrà determinat pel número de DNI de menor a major.

Per cadascuna de les proves es realitzarà una única crida. Els aspirants que no compareguin en el lloc, la data i l'hora assenyalats seran definitivament exclosos del procés selectiu, excepte els casos de força major degudament acreditat si estimats per l'òrgan selectiu.

Les puntuacions obtingudes per les persones aspirants s'exposaran al tauler electrònic de l'Ajuntament i al web municipal.

La puntuació final de les persones aspirants serà el resultat de sumar els punts de les proves i dels mèrits, havent superat la prova de català, cas de no haver-se acreditat. En cas d'empat, l'ordre s'establirà en primer lloc atenent a la persona aspirant que hagi obtingut la major puntuació en la prova teòrico-pràctica; en segon lloc, si persistís l'empat, atenent a la persona que hagi obtingut major puntuació en les proves físiques.

Si el tribunal té coneixement que alguna de les persones aspirants no reuneix íntegrament els requisits per participar en la convocatòria, en qualsevol moment del procés selectiu podrà proposar, amb audiència prèvia de l'interessat/da, la seva exclusió i, si escau, es posaran en coneixement de les autoritats pertinents les inexactituds o falsedats comprovades als efectes pertinents.

En el cas que en el moment de la realització de cadascuna de les proves, exceptuant les proves d'aptitud física, alguna de les dones aspirants es trobi en les següents situacions:

1. hospitalitzada per embaràs de risc.

2. hospitalitzada per causa de part o pels dies immediatament posteriors a aquest.

3. sigui mare lactant i consideri que durant la realització d'alguna de les proves li coincidirà amb la lactància del seu nadó.

L'òrgan de selecció possibilitarà la realització de la prova/es a l'aspirant que ho sol·liciti, sempre i quan sigui factible que aquesta execució es dugui a terme el mateix dia i hora en que ho facin la resta d'aspirants.

El termini establert per formalitzar aquesta petició serà de 5 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la data de realització de la prova corresponent.

Les aspirants que per embaràs, degudament acreditat, no puguin realitzar les proves físiques establertes a la convocatòria, podran realitzar la resta de proves de la fase d'oposició. En cas que les superin, la realització del curs selectiu a d'Institut de Seguretat Publica de Catalunya quedarà condicionada a la superació d'aquesta prova.

 

10. DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS DE SELECCIÓ PEL TORN LLIURE.

 

10.1 Fase d'oposició (màxim 30 punts).

Aquesta fase consistirà en els exercicis obligatoris i eliminatoris que s'especifiquen a continuació:

 

- Primer exercici. Prova coneixement de llengua catalana (apte/no apte):

Consisteix en una prova de coneixements de llengua catalana, nivell B2. La valoració d'aquesta prova serà d'apte o no apte. L'aspirant que no resulti apte/a quedarà exclòs/a automàticament del procés selectiu.

Queden exempts de realitzar-la els i les aspirants que acreditin documentalment, dins el termini de presentació de les sol·licituds, posseir el certificat de nivell intermedi de català (B2) de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura, o certificat equivalent o superior.

Aquesta prova és obligatòria i eliminatòria. Les persones aspirants que no estiguin exemptes d'aqueta prova i no es presentin a la prova també quedaran eliminades del procés selectiu.

Aquesta prova és obligatòria i eliminatòria. Les persones aspirants que no es presentin a la prova també quedaran eliminades del procés selectiu.

 

- Segon exercici: Prova de cultura general (màx. 15 punts):

Consisteix en contestar, en un màxim de quaranta minuts, un qüestionari de 60 preguntes tipus test amb quatre respostes alternatives, que seran proposades pel tribunal i en la proporció següent: 50% de preguntes relatives a coneixements de cultura general a un nivell concordant amb el títol acadèmic requerit a la base segona i relatives a coneixements sobre l'actualitat política, social, cultural i del municipi de Mont-roig del Camp i un altre 50% relatives als temes que figuren a l'Annex 1.

La valoració es realitzarà segons el següent barem:

- 1 punt per cada resposta correcta,

- 0 punts per cada resposta incorrecta,

- 0 punts per cada resposta no contestada o nul·la (que consti més d'1 resposta).

La puntuació final s'obtindrà de dividir els punts obtinguts entre 4. Així per a superar aquesta prova s'ha d'assolir una puntuació mínima de 7,5 punts, i la puntuació màxima serà de 15 punts. Quedaran eliminades les persones aspirants que obtinguin una qualificació final inferior a 7,5 punts.

Aquesta prova és obligatòria i eliminatòria. Les persones aspirants que no es presentin a la prova també quedaran eliminades del procés selectiu.

 

- Tercer exercici: Proves d'Aptitud física (màx. 10 punts):

Aquestes proves tenen per objecte comprovar, entre d'altres, les condicions de força, agilitat, rapidesa i resistència de l'aspirant. Consta de les subproves que s'especifiquen en l'Annex 2 d'aquestes bases.

Per a la realització d'aquesta prova els i les aspirants han de lliurar al tribunal un certificat mèdic oficial expedit com a màxim tres mesos abans de la realització de les proves, en el qual es faci constar que reuneixen les condicions físiques necessàries per portar a terme les proves d'aptitud física per a la policia local. Es recomana que l'examen de salut previ a les proves físiques del procés selectiu inclogui una prova d'esforç en la que la persona aspirant pugui valorar l'adaptació càrdio-respiratori a l'exercici.

La no presentació d'aquest certificat en qualsevol moment anterior a l'hora de convocatòria de la sessió de realització de les proves físiques comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant del procés selectiu.

Per realitzar aquestes proves, el tribunal ha de comptar amb l'assessorament de persones tècniques especialitzades en educació física.

Es puntuarà entre zero i deu punts. Quedaran eliminats els opositors que obtinguin una qualificació final inferior a 5 punts. La puntuació final de l'exercici serà la mitjana aritmètica de les puntuacions obtingudes en les 5 subproves. S'haurà d'obtenir una puntuació mínima de 5 punts o més en cadascuna de les subproves.

Aquesta prova és obligatòria i eliminatòria. Les persones aspirants que no es presentin a la prova també quedaran eliminades del procés selectiu.

 

- Quart exercici: Tests psicotècnics (apte/no apte)

Les persones aspirants que hagin superat les proves anteriors, seran ordenades de major a menor puntuació en funció del sumatori de les qualificacions obtingudes a les proves puntuables. El número de tall per poder passar a la següent fase de l'oposició es fixa en la nota número 20. En cas d'empat de puntuació a la posició 20, podran realitzar l'exercici psicotècnic totes aquelles persones empatades amb aquesta puntuació.

La prova psicotècnica consisteix en valorar l'adequació de les aptituds, la personalitat i el desenvolupament competencial de les persones aspirants al perfil requerit per a l'exercici de les funcions policials en la categoria de la/es plaça/ces convocada/es.

La prova psicotècnica consta de dues parts:

a) Prova aptitudinal (apte/a o no apte/a): consistirà en una bateria de tests psicotècnics que valoraran les aptituds de la persona aspirant. El resultat de la prova aptitudinal serà d'apte/a o no apte/a. Les persones declarades no aptes restaran eliminades del procés selectiu.

La prova aptitudinal explora els següents àmbits:

o Raonament verbal.

o Raonament espacial.

o Raonament numèric.

o Raonament abstracte.

b) Prova de personalitat i competències (apte/a o no apte/a): consistirà en una bateria de tests psicotècnics que valoraran la personalitat i l'estat psicològic de la persona aspirant i en una entrevista per competències professionals, per tal d'integrar tots els elements explorats anteriorment. El resultat de la prova aptitudinal serà d'apte/a o no apte/a. Les persones declarades no aptes restaran eliminades del procés selectiu.

La falsedat demostrada en les respostes de la prova psicotècnica comportarà l'eliminació de l'aspirant. Les proves aplicades han de complir els requisits de validesa i fiabilitat i han d'estar baremades, estandarditzades i tipificades en una àmplia mostra de població que permeti garantir la confiança en els resultats obtinguts.

En aquesta prova es tindran en compte les pautes previstes a la Resolució INT/2403/2015, de 2 d'octubre, per la qual es dóna publicitat al protocol pel qual s'estableixen els criteris orientatius d'avaluació psicològica per a l'accés, la promoció i la mobilitat de les policies locals de Catalunya.

Es qualificarà d'Apte o No apte. Per assolir la qualificació d'Apte caldrà superar tant la Prova aptitudinal com la Prova de personalitat i competències. Les persones aspirants No aptes, quedaran eliminades del procés selectiu.

Aquesta prova és obligatòria i eliminatòria. Les persones aspirants que no es presentin a la prova també quedaran eliminades del procés selectiu.

 

- Cinquè exercici: Entrevista personal (màx. 5 punts)

L'entrevista personal es realitzarà només a les 20 persones aspirants que hagin superat els exercicis anteriors, i que hagin obtingut major puntuació, i consistirà en mantenir un diàleg amb el tribunal qualificador sobre les funcions pròpies de la plaça objecte de la convocatòria i del currículum vitae.

Es valoraran les competències següents: motivació i identificació amb l'organització, jerarquia i disciplina, resolució de conflictes, autonomia i iniciativa, adaptabilitat i flexibilitat, autocontrol i resistència a la pressió, disposició personal vers el treball, habilitats socials i comunicatives, orientació de servei a les persones, cooperació i treball en equip. També es podrà aprofundir i integrar tots els elements i competències anteriorment explorats en les proves psicotècniques.

Aquest exercici no tindrà caràcter eliminatori i es qualificarà entre 0 i 5 punts.

Aquesta prova és obligatòria. Les persones aspirants que no es presentin a la prova també quedaran eliminades del procés selectiu.

 

10.2. Fase de concurs (màx. 10 punts)

 

Els aspirants que hagin superat la fase de l'oposició, hauran de presentar la justificació dels mèrits en un termini de 5 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de l'acta de la fase d'oposició.

La fase concurs consistirà en la valoració per part del tribunal dels mèrits al·legats, justificats documentalment per les persones aspirants. Aquesta fase no tindrà caràcter eliminatori. El previst en aquesta base regirà tant la fase de concurs del procés selectiu per torn lliure, com la fase de concurs del procés de mobilitat horitzontal.

Es valorarà els mèrits d'acord amb el barem següent :

a) Antiguitat (màxim 3,5 punts):

A.1 Per haver exercit com agent de la policia local o categoria equiparada del cos de Mossos d'Esquadra de la Generalitat de Catalunya:

Per cada mes complert de serveis prestats 0,1 punts, fins a un màxim de 2,5 punts.

Per poder valorar l'antiguitat caldrà aportar certificat de serveis prestats.

A.2 Antiguitat en altres cossos policials o Forces Armades:

Per cada mes complert de serveis prestats 0,1 punts, fins a un màxim de 1.

Per poder valorar l'antiguitat caldrà aportar certificat de serveis prestats.

b) Experiència en treballs similars (màxim 0,5 punts):

Per l'experiència adquirida en l'exercici de funcions de vigilant, segons l'article 1.2 i 13 de la Llei 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals: per cada any complet 0,1 punts, fins a un màxim d'0,5 punts.

c) Titulacions acadèmiques (màx. 1 punt):

A.3 Cicle Formatiu de Grau Mitjà, Superior o equivalent: 0,5 punts.

A.4 Diplomatura universitària o equivalent: 0,75 punts.

A.5 Llicenciatura universitària o grau universitari: 1 punt.

En aquest apartat només podrà puntuar una titulació, i sempre i quan no sigui la titulació que s'aporta als efectes de compliment del requisit de titulació d'accés al procés selectiu, previst al punt 2.b d'aquestes bases.

d) Formació contínua (màx. 3 punts):

 

 

Certificat d'aprofitament cursos reconeguts per l'Escola de Policia de Catalunya i per les Diputacions Provincials

Certificat d'aprofitament relacionats amb la professió

Certificats d'assistència relacionats amb la professió

0 - 25 hores

0,20

0,15

0,10

26 - 40 hores

0,40

0,30

0,20

41 - 100 hores

0,60

0,45

0,30

+ de 100 hores

0,80

0,60

0,40

 

 

Els aspirants han d'acreditar documentalment la durada, en hores, dels cursos al·legats. Si no ho fan així és computaran com cursos de durada fins a 25 hores.

El tribunal qualificador no valorarà el curs d'agent interí (que també forma part d'un procés selectiu com a requisit), curs bàsic de policies (no es pot valorar perquè és un requisit del propi procés selectiu), cursos realitzats per seccions sindicals, cursos de control d'accés i seguretat privada, cursos d'arts marcials i d'altres que així ho consideri el tribunal.

e) Nivell de coneixements de la llengua catalana superior a l'exigit (màx. 0,5 punts):

Es valorarà l'acreditació de coneixements de llengua catalana superior al nivell exigit per accedir a les places convocades d'acord amb la següent puntuació:

- Nivell de suficiència (C / C1): 0,25 punt.

- Nivell superior (D / C2): 0,5 punts.

f) Nivell de coneixement d'altres llengües (màx. 0,5 punts):

Es valoraran els certificats iguals o superiors al nivell intermedi (B2) de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura, o altres equivalents, fins a un màxim d'0,5 punts de les llengües d'anglès, francès o alemany.

g) Recompenses i distincions (màx. 1 punt)

Es valoraran les recompenses i distincions pròpies dels cossos de policia local o de la resta de forces i cossos de seguretat quan siguin rellevants en relació amb les funcions de la categoria d'agent. Fins a un màxim d'1 punt, a raó de 0,20 punts per cadascuna.

La puntuació total de la fase de concurs serà de 10 punts.

 

11. DESENVOLUPAMENT DELS PROCÉS DE SELECCIÓ DEL CONCURS DE MOBILITAT HORITZONTAL:

 

11.1. Exercicis de la fase d'oposició

 

- Primer exercici. Prova coneixement de llengua catalana (apte/no apte):

Consisteix en una prova de coneixements de llengua catalana, nivell B2. La valoració d'aquesta prova serà d'apte o no apte. L'aspirant que no resulti apte/a quedarà exclòs/a automàticament del procés selectiu.

Queden exempts de realitzar-la els i les aspirants que acreditin documentalment, dins el termini de presentació de les sol·licituds, posseir el certificat de nivell intermedi de català (B2) de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura, o certificat equivalent o superior.

Aquesta prova és obligatòria i eliminatòria. Les persones aspirants que no es presentin a la prova també quedaran eliminades del procés selectiu.

 

- Segon exercici. Prova pràctica (màx. 20 punts):

Consisteix en desenvolupar per escrit, durant un període màxim d'una hora i mitjà, un supòsit de caràcter pràctic, relacionat amb les tasques pròpies de les funcions assignades al lloc de treball. En aquest exercici es valorarà la sistemàtica en el plantejament, la formulació de conclusions i el coneixement i l'adequada resolució del cas plantejat, així com l'estil i correcció de la redacció. El desenvolupament del cas pràctic serà per escrit i s'haurà de defensar oralment davant del tribunal. Durant la defensa el tribunal podrà plantejar aquelles qüestions que consideri oportunes i es valoraran tant la correcció en la resolució del cas pràctic com la claredat en l'exposició d'idees, la capacitat relacional i l'expressió oral.

El total de prova pràctica es puntuarà entre 0 i 20 punts. Els aspirants per superar la prova pràctica hauran d'obtenir una qualificació de 10 punts o més.

Aquesta prova és obligatòria i eliminatòria. Les persones aspirants que no es presentin a la prova també quedaran eliminades del procés selectiu.

 

- Tercer exercici: Tests psicotècnics (apte/no apte):

Les persones aspirants que hagin superat les proves anteriors, seran ordenades de major a menor puntuació en funció del sumatori de les qualificacions obtingudes a les proves puntuables. El número de tall per poder passar a la següent fase de l'oposició es fixa en la nota número 20. En cas d'empat de puntuació a la posició 20, podran realitzar l'exercici psicotècnic totes aquelles persones empatades amb aquesta puntuació.

La prova psicotècnica consisteix en valorar l'adequació de les aptituds, la personalitat i el desenvolupament competencial de les persones aspirants al perfil requerit per a l'exercici de les funcions policials en la categoria de la/es plaça/ces convocada/es.

La prova psicotècnica consta de dues parts:

a) Prova aptitudinal (apte/a o no apte/a): consistirà en una bateria de tests psicotècnics que valoraran les aptituds de la persona aspirant. El resultat de la prova aptitudinal serà d'apte/a o no apte/a. Les persones declarades no aptes restaran eliminades del procés selectiu.

La prova aptitudinal explora els següents àmbits:

o Raonament verbal.

o Raonament espacial.

o Raonament numèric.

o Raonament abstracte.

b) Prova de personalitat i competències (apte/a o no apte/a): consistirà en una bateria de tests psicotècnics que valoraran la personalitat i l'estat psicològic de la persona aspirant i en una entrevista per competències professionals, per tal d'integrar tots els elements explorats anteriorment. El resultat de la prova aptitudinal serà d'apte/a o no apte/a. Les persones declarades no aptes restaran eliminades del procés selectiu.

La falsedat demostrada en les respostes de la prova psicotècnica comportarà l'eliminació de l'aspirant. Les proves aplicades han de complir els requisits de validesa i fiabilitat i han d'estar baremades, estandarditzades i tipificades en una àmplia mostra de població que permeti garantir la confiança en els resultats obtinguts.

En aquesta prova es tindran en compte les pautes previstes a la Resolució INT/2403/2015, de 2 d'octubre, per la qual es dóna publicitat al protocol pel qual s'estableixen els criteris orientatius d'avaluació psicològica per a l'accés, la promoció i la mobilitat de les policies locals de Catalunya.

Es qualificarà d'Apte o No apte. Per assolir la qualificació d'Apte caldrà superar tant la Prova aptitudinal com la Prova de personalitat i competències. Es aspirants No aptes, quedaran eliminats del procés selectiu.

Aquesta prova és obligatòria i eliminatòria. Les persones aspirants que no es presentin a la prova també quedaran eliminades del procés selectiu.

 

- Quart exercici: Entrevista personal

L'entrevista personal es realitzarà només a les 20 persones aspirants que hagin superat els exercicis anteriors, i que hagin obtingut major puntuació, i consistirà en mantenir un diàleg amb el tribunal qualificador sobre les funcions pròpies de la plaça objecte de la convocatòria i del currículum vitae.

Es valoraran les competències següents: motivació i identificació amb l'organització, jerarquia i disciplina, resolució de conflictes, autonomia i iniciativa, adaptabilitat i flexibilitat, autocontrol i resistència a la pressió, disposició personal vers el treball, habilitats socials i comunicatives, orientació de servei a les persones, cooperació i treball en equip. També es podrà aprofundir i integrar tots els elements i competències anteriorment explorats en les proves psicotècniques.

Aquest exercici no tindrà caràcter eliminatori i es qualificarà entre 0 i 5 punts.

Aquesta prova és obligatòria. Les persones aspirants que no es presentin a la prova també quedaran eliminades del procés selectiu.

 

11.2 Desenvolupament de la fase de concurs

Els barems de la fase de concurs per el procés de selecció del concurs de mobilitat horitzontal seran els previstos a l'apartat 10.2 sobre el desenvolupament de la fase de concurs per el procés de selecció de les places de concurs oposició lliure.

 

12. QUALIFICACIONS DELS ASPIRANTS I PROPOSTA DE NOMENAMENT

La qualificació final de cada aspirant s'obté sumant, a les qualificacions obtingudes a la fase d'oposició, les obtingudes a la fase de concurs.

Prèviament a la realització del reconeixement mèdic, el Tribunal emetrà una llista ordenada de les persones aspirants que han superat el procés de major a menor puntuació, dels aspirants a les places d'accés lliure, i una altra llista ordenada de major a menor puntuació, dels aspirants a les places d'accés per mobilitat horitzontal que han superat el procés, i efectuarà la proposta dels seus nomenaments com a personal funcionari en pràctiques, condicionada a la superació del reconeixement mèdic.

L'adjudicació de les places convocades pel torn lliure s'ha de fer seguint una única llista final de les persones que hagin superat el procés, ordenades segons la puntuació obtinguda, aplicant-hi, si escau, els criteris de desempat establerts, llevat que per aquest procediment no s'assoleixi la cobertura d'1 de les places amb una aspirant apte dona, cas en què caldrà donar preferència per adjudicar la plaça reservada a la primera candidata apta, sempre que es compleixin les condicions següents:

a) Hi ha d'haver en tots els casos una equivalència de capacitació, determinada per la superació de les proves i els exercicis del procés selectiu.

b) Cap de les candidates dones seleccionades en virtut d'aquest criteri de preferència no pot tenir un diferencial negatiu de puntuació, en la suma total del concurs, de més del 15% respecte als candidats homes preterits.

c) No es pot aplicar aquesta mesura respecte a candidats en què concorrin motius de discriminació positiva legalment determinats altres que el criteri de preferència que regula la present disposició, com la pertinença a altres col·lectius amb especials dificultats d'accés a l'ocupació.

L'adjudicació de la plaça convocada per mobilitat horitzontal s'ha de fer seguint una única llista final de les persones que hagin superat el procés, ordenades segons la puntuació obtinguda, aplicant-hi, si escau, els criteris de desempat establerts.

L'acta amb els llistats de les qualificacions finals es publicarà al tauler electrònic de l'Ajuntament i al web municipal.

En cas que algun aspirant no superi el reconeixement mèdic el tribunal cridarà el següent de la llista que hagi superat les proves anteriors per tal que el realitzi.

El nombre d'aspirants proposats no podrà ser superior al de places vacants.

 

13. RECONEIXEMENT MÈDIC (apte/a o no apte/a).

Es citaran per a la realització de la prova mèdica a les 3 persones aptes proposades per cobrir les places del torn lliure i a 1 persona apta proposada per cobrir la plaça de mobilitat horitzontal, esmentades a la base anterior.

Aquesta prova consisteix en un reconeixement mèdic realitzat per metges o metgesses col·legiats, amb l'objectiu de comprovar que no es detecta en les persones aspirants l'existència de cap de les exclusions mèdiques establertes en l'annex 3 d'aquesta d'aquestes bases.

La valoració de les proves mèdiques es farà únicament a partir dels exàmens realitzats en el centre mèdic designat per l'Ajuntament. Els professionals als quals s'encarregui la realització de la prova mèdica, entregaran al tribunal un informe de cada un dels aspirants.

La qualificació d'aquesta prova és d'Apte/a o no Apte/a; les persones aspirants que siguin considerades No aptes restaran eliminades del procés. En cas que qualsevol de les persones cridades a la prova mèdica produeixi baixa, voluntària o per desqualificació, s'avisarà a l'aspirant següent de la llista per ordre de puntuació. Amb independència d'aquesta prova de reconeixement mèdic, durant el període de pràctiques, o en acabar aquest període els i les aspirants poden ser sotmesos a totes les proves mèdiques que siguin necessàries per comprovar la seva adequació al quadre d'exclusions mèdiques establert per ingressar a la categoria.

Si de les proves practicades es dedueix l'existència d'alguna causa d'exclusió prevista a l'Annex III, l'òrgan responsable ha de proposar, d'acord amb la gravetat de la malaltia o el defecte físic, l'exclusió de l'aspirant del procés selectiu i, en aquest cas, correspon a l'òrgan competent per efectuar els nomenaments d'adoptar la resolució procedent, que en cap cas no pot donar dret a indemnització.

 

14. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ

Les persones aspirants seleccionades i proposades per al corresponent nomenament com a funcionàries en pràctiques, a efectes de participar al curs de formació bàsica policial de l'Institut de Seguretat Pública, hauran de presentar, en el termini de 20 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de publicació de la llista de persones aprovades i proposades per a passar a la segona fase, i sense requeriment previ, els següents documents:

a) Fotocòpia compulsada de la documentació que acrediti estar en possessió de la titulació, d'acord amb el que s'estableix aquestes bases.

b) Fotocòpia compulsada del permisos de conduir vehicles de la classe A i B, en vigor.

d) Declaració de no estar condemnat/da per cap delicte ni estar separat/da del servei de qualsevol de les administracions públiques ni estar inhabilitat/da per a l'exercici de les funcions públiques.

e) El requisit de tenir els antecedents penals cancel·lats que s'acreditarà mitjançant la certificació corresponent del Registre Central de Penats i Rebels.

Les persones aspirants seleccionades i proposades per al corresponent nomenament com a funcionàries en pràctiques, exemptes de realitzar el curs selectiu a l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, hauran de presentar, en el termini de 20 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de publicació de la llista de persones aprovades i proposades per a ser nomenades funcionàries en pràctiques, i sense requeriment previ, els següents documents:

a) Fotocòpia compulsada de la documentació que acrediti estar en possessió de la titulació, d'acord amb el que s'estableix en aquestes bases.

b) Fotocòpia compulsada del permís de conduir vehicles de la classe A, en vigor. c) Declaració jurada per la qual es pren el compromís de portar armes.

d) Declaració de no estar condemnat/da per cap delicte ni estar separat/da del servei de qualsevol de les administracions públiques ni estar inhabilitat/da per a l'exercici de les funcions públiques.

e) En el seu cas, certificat de serveis prestats a l'Administració Pública, on hi constarà la condició de personal funcionari de carrera d'una altra administració pública en els termes previstos a la base 2, el grau personal consolidat i el temps de serveis reconeguts, amb indicació del grup o subgrup corresponent.

Les persones que hagin de ser nomenades funcionàries de carrera hauran de ser proposades pel tribunal qualificador conforme han superat tot el procés selectiu, i hauran d'haver presentat la documentació assenyalada en els apartats anteriors.

 

15. CURS SELECTIU ISPC I PERÍODE COM A PERSONAL FUNCIONARI EN PRÀCTIQUES

 

a) Curs selectiu (per les places d'accés lliure)

Les persones aptes proposades per a ésser nomenades funcionàries en pràctiques per cobrir les places del torn lliure, hauran de superar el Curs de Formació Bàsica que organitza l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya (en endavant, ISPC).

Queden exempts de fer-lo els i les aspirants que aportin la certificació d'haver-lo superat amb anterioritat.

Durant la seva estada a l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya l'alumnat resta sotmès al Decret 292/1995, de 7 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de règim interior de l'Escola de Policia de Catalunya, sens perjudici de la normativa que els sigui aplicable pel que fa a la seva vinculació administrativa.

Els aspirants que durant la fase d'admissió aportin un diploma acreditatiu d'haver superat el curs bàsic restaran exempts de realitzar-lo i faran directament el període de pràctiques.

La qualificació del Curs de Formació Bàsica serà d'Apte o no Apte. Els o les aspirants declarats No aptes queden exclosos del procés selectiu.

 

b) Període en pràctiques (per les places d'accés lliure i mobilitat horitzontal)

Les persones aspirants aptes proposats per a les places d'accés lliure (un cop superat el curs de formació bàsica a l'ISPC) i les aspirants aptes proposades per a les places d'accés per mobilitat horitzontal han de realitzar un període de pràctiques de dotze mesos (12) al Servei de la Policia Local de l'Ajuntament, per a la realització del qual seran nomenats personal funcionari en pràctiques. Durant aquest període de pràctiques percebran el total de les retribucions previstes a la Relació de Llocs de Treball per a lloc que desenvolupin.

Per poder iniciar aquest període, els i les aspirants hauran de presentar a la Secretaria

de la Corporació el carnet de conduir A2. Si no ho fan així quedaran eliminats dels procés selectiu.

El període de pràctiques és obligatori i eliminatori, i la qualificació final serà d'Apte o No

Apte. Els i les aspirants que obtinguin la qualificació de no apte quedaran exclosos del procés selectiu. Per a la qualificació dels o les aspirants el tribunal comptarà amb l'assessorament de, com a mínim, dues persones avaluadores que presentaran una proposta de valoració basada en ítems conductuals predeterminats, bàsicament:

- els coneixements del treball,

- les habilitats socials i de comunicació,

- el compliment de les ordres i la disciplina,

- la disposició personal vers el treball,

- la responsabilitat,

- l'adaptació a l'organització,

- la iniciativa,

- la confiança en si mateix,

- el judici pràctic

- i l'autocontrol.

Tant durant la realització del Curs de Formació Bàsica a l'ISPC com durant el període de pràctiques al municipi, o en acabar aquest període, els i les aspirants poden ser sotmesos a totes les proves mèdiques que siguin necessàries per comprovar la seva adequació al quadre d'exclusions mèdiques establert en l'Annex III d'aquestes bases. Si de les proves practicades es dedueix l'existència d'alguna causa d'exclusió, l'òrgan competent ha de proposar, d'acord amb la gravetat de la malaltia o el defecte físic, l'exclusió del o la aspirant del procés selectiu i, en aquest cas, correspon a l'òrgan competent per efectuar els nomenaments d'adoptar la resolució procedent, que en cap cas no donarà dret a indemnització.

Durant el curs selectiu i el període de pràctiques, els i les aspirants són nomenats funcionaris en pràctiques i han de percebre les retribucions que per a aquest personal funcionari estableix la normativa vigent.

Les persones aspirants que hagin superat el període de pràctiques seran proposades a per a què l'Alcaldia les nomeni funcionàries de carrera.

 

16. BORSA DE TREBALL

Les persones aspirants aptes que constin a la llista ordenada d'aspirants que han superat el procés selectiu, de major a menor puntuació, i que no hagin estat proposades per a nomenament en les 3 places ofertades, ni per a la plaça (1) de mobilitat horitzontal, formaran part d'una Borsa de Treball per tal de cobrir les necessitats temporals i urgents de la categoria d'Agent de la Policia Local de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp.

La Borsa de Treball que es constitueixi iniciarà la seva vigència un cop s'esgoti o finalitzi la vigència de la Borsa de Treball constituïda per Decret d'Alcaldia 2024-3051, de 3 de juliol de 2024.

Amb l'objectiu de cobrir amb la celeritat necessària les necessitats temporals, urgents i inajornables que es produeixin, es prioritzarà als aspirants que ja hagin realitzat la formació bàsica a l'ISPC. Per aquest motiu, les propostes de nomenament per cobrir les necessitats temporals que sorgeixin s'oferiran primer a les persones que formin part de la llista d'aspirants aptes de mobilitat horitzontal, seguint l'ordre d'aspirants de major a menor puntuació:

- 1r Llistat de persones aptes sense haver obtingut plaça en el procés selectiu per mobilitat horitzontal.

- 2n Llistat de persones aptes sense haver obtingut plaça en el procés selectiu per torn lliure.

El funcionament de la borsa de treball s'ajustarà als principis d'igualtat d'oportunitats i de no discriminació. Les persones integrants de la borsa de treball ocuparan la posició a la llista atenent la puntuació obtinguda en el procés selectiu.

Les relacions administratives s'iniciaran tan aviat com la necessitat ho requereixi, seguint l'ordre de puntuació obtinguda. Ara bé, tot i que es respectarà l'ordre de puntuació de major a menor dels candidats/ates, per al seu nomenament o contractació el factor de disponibilitat immediata operarà sempre com a primer criteri selectiu, quan les persones amb major puntuació no es puguin incorporar amb la immediatesa requerida.

La crida de les persones candidates es realitzarà per telèfon o qualsevol altre mitjà assenyalat pel candidat/ata a la seva sol·licitud que permeti el contacte ràpid per comunicar la proposta de treball i la seva voluntat d'acceptació.

Si no es pogués contactar amb el candidat/ata, es repetirà la trucada en horari diferent i, en cas de no trobar-se de nou, s'enviarà un correu electrònic on s'indicarà l'oferta de treball i un termini màxim de 24 h per posar-se en contacte amb la corporació per comunicar la seva voluntat d'acceptació. Un cop transcorregut el termini assenyalat sense tenir notícies de la persona aspirant, es passarà a contactar amb la següent de la llista.

En aquest cas, la persona aspirant no contactada romandrà a la llista, però si aquest mateix fet es repeteix una segona vegada, s'entendrà que l'aspirant renuncia a formar part de la borsa de treball.

En casos de màxima urgència en què sigui impossible seguir els criteris de crida establerts al paràgraf anterior, la crida es farà mitjançant el telèfon indicat pel candidat/ata.

Si la comunicació és impossible, es passarà al següent candidat/ata de la llista. En aquest cas la persona aspirant no contactada romandrà a la llista, però situada en el següent lloc, si aquest mateix fet es repeteix una segona vegada, s'entendrà que l'aspirant renuncia a formar part de la borsa de treball.

Si la persona que ha estat contactada refusa l'oferiment justificant-ho degudament mantindrà el seu lloc dins la borsa. Si existeix reiteració en aquesta refusa, la persona passarà a ocupar el següent lloc a la llista.

Les persones candidates que siguin cridades i no es puguin incorporar perquè estiguin prestant serveis en una altra empresa o administració, seran donades de baixa de la borsa. En cas que vulguin reincorporar-s'hi, un cop finalitzada la relació de treball, hauran de sol·licitar-ho a l'Ajuntament, mitjançant instància genèrica degudament registrada. La reincorporació es farà amb la mateixa puntuació que tenien quan van ser donades de baixa.

Per tal d'afavorir el correcte funcionament de les unitats administratives i l'estabilitat del personal temporal en el lloc de treball, en cas que una persona aspirant sigui nomenada per a cobrir una necessitat temporal en un lloc de treball estructural i aquesta causa finalitzi, originant-se seguidament una altra causa temporal en el mateix lloc de treball, s'oferirà prioritàriament aquest segon nomenament temporal a la mateixa persona.

En tot cas, la persona interessada podrà renunciar, per escrit, en qualsevol moment a formar part de la borsa de manera definitiva o durant un període limitat si ho justifica degudament i ho demana mitjançant instància genèrica degudament registrada, indicant la data en què es dona de baixa de la borsa de treball i la data en què sol·licita ser inclosa de nou. En aquest cas, quan la persona torni a incorporar-se a la borsa passa a ocupar l'últim lloc de la llista, sempre que aquesta encara estigui vigent.

Les persones integrants de la borsa de treball únicament seran titulars d'una expectativa de dret a ser nomenades o contractades temporalment, per ordre de puntuació, per a casos de substitucions, reforç o de vacants que ho necessitin i mentre no es dugui a terme un altre procediment selectiu per cobrir l'esmentat lloc de treball, amb les limitacions que l'article 10 del TREBEP preveu per les contractacions i nomenaments temporals.

La vigència de la borsa de treball finalitzarà en el termini de 2 anys des de l'endemà de la publicació de l'acta del Tribunal amb la relació de les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu. No obstant això, quedarà sense efecte en el moment que ja no es disposi de persones candidates o es dugui a terme una nova convocatòria per la mateixa categoria.

 

17. INCIDÈNCIES

El Tribunal qualificador està facultat per resoldre els dubtes que sorgeixin en l'aplicació d'aquestes bases i podrà adoptar els acords que corresponguin en tots els supòsits no previstos en elles, per tal de facilitar el desenvolupament normal del procés selectiu, els quals podran ser objecte de recurs d'alçada davant de l'Alcalde, en el termini màxim d'un mes a comptar des de l'endemà a la data de la seva notificació o publicació.

Abans de la constitució del tribunal i després que aquest hagi efectuat la seva proposta aquesta facultat correspondrà a l'Alcaldia o consellera delegada de la gestió de personal. Per a tot el que no està previst expressament en aquestes Bases, s'aplicarà el Reglament d'accés, promoció i mobilitat de les policies locals i supletòriament, per aquest ordre, el Reglament del personal al servei de les entitats locals, el Reglament general de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris de l'Administració de la Generalitat, el de l'Estat, i a la resta de normativa aplicable.

 

18. RÈGIM D'IMPUGNACIONS

Contra les resolucions definitives de l'alcalde les persones interessades poden interposar, Recurs de reposició potestatiu previ al contenciós administratiu davant la mateixa autoritat que hagi adoptat la resolució en el termini d'un mes a partir de la data següent a la de la publicació d'aquesta resolució segons allò que disposa l'art 122 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de Procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit del tribunal qualificador, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar la convocatòria o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació o notificació, recurs d'alçada davant l'alcalde de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions publiques.

Igualment els interessats poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos

 

Mont-roig del Camp, 14 d'agost de 2024

 

Fran Morancho López

Alcalde

 

 

ANNEX I. TEMARI

 

1. La Unió Europea.

2. La Constitució espanyola 1978.

3. L'Estatut d'Autonomia de Catalunya (EAC).

4. Les institucions polítiques de l'Estat.

5. Les institucions polítiques de Catalunya.

6. L'ordenament jurídic de l'Estat.

7. L'organització territorial de l'Estat: les comunitats autònomes.

8. L'organització territorial de l'Estat: els municipis, les províncies i les comarques.

9. Organització municipal (Reglament orgànic municipal de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp): organització municipal i el Ple.

10. Organització municipal (Reglament orgànic municipal de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp): l'Alcalde/essa, la Junta de Govern Local i les Comissions informatives.

11. Els òrgans jurisdiccionals: Poder judicial i Tribunal Constitucional, Poder judicial i potestat jurisdiccional, el Consell General del Poder Judicial, el Ministeri Fiscal, el Tribunal Constitucional.

12. Els drets humans i els drets constitucionals. Les garanties dels drets.

13. Codi deontològic policial: la deontologia policial, Recomanació REC (2001) 10 del Comitè de Ministres del Consell d'Europa als estats membres sobre el Codi Europeu d'Ètica de la Policia, el marc deontològic dels principis bàsics d'actuació, la Carta de Rotterdam, la policia en una societat multi ètnica.

14. ACORD GOV/25/2015, de 24 de febrer, pel qual s'aprova el Codi d'ètica de la Policia de Catalunya.

15. Els diferents cossos policials a l'Estat Espanyol: Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat.

16. Les competències de la Generalitat de Catalunya en matèria de seguretat.

17. Competències municipals en matèria de seguretat i de protecció civil: La policia local com a servei públic.

18. Llei 4/2003, de 7 d'abril, d'ordenació del sistema de seguretat pública de Catalunya.

19. La policia de Catalunya: mossos d'esquadra i policies locals.

20. La policia local. La Llei 16/1991, de les policies locals de Catalunya.

21. Coordinació i col·laboració entre cossos policials: Normes bàsiques de coordinació i col·laboració. Competències específiques i competències compartides. Les juntes locals de seguretat. Els convenis de col·laboració.

22. Reglament 233/2002 d'accés, promoció i mobilitat de les policies locals.

23. La policia local com a cos armat: Reial Decret 137/1993, de 29 de gener, que aprova el Reglament de Armes. Decret 219/1996, de 12 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'armament de les policies locals.

24. El cos de la Policia Local de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp.

25. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal.

26. Procediments especials per delictes. L'enjudiciament ràpid de determinats delictes.

27. L'atestat policial. Concepte, naturalesa, formes d'iniciació, requisits formals, valor processal, diligències que l'integren, les actes, inspecció ocular i recollida de proves.

28. La detenció: límits legals, supòsits i garanties. L'Habeas corpus.

29. Llei 27/2003, de 31 de juliol, reguladora de l'ordre de protecció de les víctimes de la violència domèstica. El registre central per a la protecció de víctimes de violència domèstica (Reial Decret 355/2004, de 5 de març).

30. Llei 5/2000 de 12 de gener. La responsabilitat penal i la detenció de menors.

31. Protecció de la seguretat ciutadana: Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de la protecció de la Seguretat Ciutadana.

32. Seguretat Viaria: La legislació i la funció policial en seguretat viària i trànsit. L' Ordenança per a la regulació del trànsit de les vies públiques del terme municipal de Mont-roig del Camp

33. Ordenança reguladora del bon ús de la via pública i els espais públics de Mont-roig del Camp

34. Coneixement del municipi de Mont-roig del Camp: Història i nuclis de població

35. Coneixement del municipi de Mont-roig del Camp: La distribució de l'espai urbà: zones residencials, urbanitzacions, àrees industrials i comercials.

36. Coneixement del municipi de Mont-roig del Camp: La xarxa viària; accessos, vies urbanes, zones vianants.

37. Coneixement del municipi de Mont-roig del Camp: Entitats associatives.

38. Coneixement del municipi de Mont-roig del Camp: Activitats culturals, lúdiques i esportives. Festes i tradicions. Projecció turística.

39. Coneixement del municipi de Mont-roig del Camp: Serveis socials i comunitaris. La xarxa de serveis socials d'atenció primària. Els serveis especialitzats. Institucions que els presten i infraestructura existent.

40. Coneixement del municipi de Mont-roig del Camp: Instal·lacions municipals. Casals de la Gent gran. Biblioteques municipals.

 

 

ANNEX II. PROVES FÍSIQUES

 

1. Abdominals en 1 minut

Elevació successiva del tronc durant 1 minut amb les cames flexionades, els braços al clatell i els peus subjectats (1 intent).

 

2. Salt vertical

Dempeus davant d'una paret i amb el braç estès. Flexió profunda de cames i extensió fins tocar amb la mà el punt més alt de la paret (2 intents). El segon intent serà opcional.

 

3. Llançament de pilota medicinal

Dempeus i amb les cames separades, s'agafa la pilota medicinal (3 quilos) amb les dues mans i, de darrera el clatell, es llança cap endavant per sobre el cap, sense aixecar el talons ni les puntes dels peus (2 intents). El segon intent serà opcional.

 

4. Velocitat

Córrer al màxim de les possibilitats 50 metres (2 intents). El segon intent serà opcional.

 

5.Course navette

Consisteix a recórrer, durant el màxim temps possible i a una velocitat progressiva marcada per una cinta magnetofònica, un trajecte d'anada i tornada de 20 metres (1 intent).
 

Barem d'aptitud física homes
 

Punts

Abdominals

Salt vertical

Llançament

Velocitat

Course Navette

Punts

10

65

52

10

6"7

12

10

9

60

50

9

6"9

11

9

8

55

48

8.5

7"1

10

8

7

50

46

8

7"4

9

7

6

45

44

7.5

7"8

8

6

5

40

42

7

8"4

7.5

5

4

35

40

6.5

8"8

7

4

3

30

38

6

9"1

6.5

3

2

25

36

5.5

9"3

6

2

1

20

34

5

9"6

5.5

1

 

 

Barem d'aptitud física dones

 

Punts

Abdominals

Salt vertical

Llançament

Velocitat

Course Navette

Punts

10

55

45

7.5

7"6

10

10

9

50

42

7

8"

9

9

8

45

39

6.5

8"4

8

8

7

40

36

6

9"

7

7

6

35

33

5.5

9"2

6.5

6

5

30

30

5

9"5

6

5

4

25

27

4.5

9"7

5.5

4

3

20

24

4

9"8

5

3

2

15

21

3.5

9"9

4.5

2

1

10

18

3

10

4

1

 

 

Correcció de puntuacions per edat

A les puntuacions obtingudes en les diferents subproves s'hi aplicarà la següent correcció per edats (es sumarà):

Edat inferior a 36 anys: 0 punts

De 36 a 46 anys: 0.50 punt

Edat superior a 46 anys i 1 dia: 1 punt

 

 

ANNEX III. CAUSES D'EXCLUSIÓ MÈDICA

 

 

1. Exclusions circumstancials

Malalties i lesions agudes de solució mèdica o quirúrgica actives en el moment del reconeixement, que potencialment puguin produir seqüeles que dificultin, limitin o impedeixin el desenvolupament de les funcions exigides per al lloc sol·licitat. En aquest cas el Tribunal Qualificador de l'oposició, amb l'assessorament convenient, podrà fixar un nou termini per comprovar l'estat de la persona aspirant. Finalitzat aquest termini, l'assessoria mèdica valorarà si persisteix la situació, si resten seqüeles o si han desaparegut els motius d'exclusió circumstancial.

 

2. Causes d'exclusió mèdica

 

2.1 Antropometria: Índex de massa corporal de Quetelet (IMC) entre 18,5 i 30 kg/m2. En cas que s'observi un desenvolupament muscular important amb absència de greix, s'admetrà un marge de tolerància d'un 5%.

 

2.2 Aparell locomotor

2.2.1 Alteracions de l'aparell locomotor que limitin o dificultin la funció policial o que puguin agreujar-se amb el desenvolupament de la funció policial (patologia òssia d'extremitats, retraccions o limitacions funcionals de causa muscular o articular, defectes de columna vertebral i d'altres processos ossis, musculars, articulars o lligamentosos).

2.2.2 Malalties, lesions, alteracions anatòmiques o processos congènits o adquirits de l'aparell locomotor que dificultin o impedeixin l'ús habitual del calçat, l'equipament, l'armament o la uniformitat reglamentària o que produeixin trastorns funcionals que incapacitin o limitin la marxa, la bipedestació perllongada o l'exercici físic.

2.2.3 Amputació total de qualsevol dit. Amputació parcial d'algun dels dits polze, índex i del mig de qualsevol de les dues mans. Les amputacions parcials dels altres dits es valoraran en relació amb la limitació funcional.

2.2.4 Dismetria de les extremitats inferiors igual o superior a 2 cm. Dismetria de les extremitats inferiors superior a 1,5 cm si s'acompanya d'escoliosi superior a 10º (angle de COBB).

2.2.5 Patologia osteoarticular. Imatge radiològica compatible amb patologia osteoarticular de columna.

2.2.6 Reducció de rangs fisiològics de moviment articular que limitin la funció policial. Inestabilitat articular detectable per exploració física i compatible amb els resultats de proves d'imatge.

2.2.7 Escoliosi superior a 15º (angle de COBB). 2.2.8 Hipercifosi. Qualsevol deformitat de la columna vertebral, sigui quina sigui la seva magnitud, que pugui dificultar l'exercici de la funció policial o que, a criteri del tribunal mèdic, es pugui agreujar amb l'exercici de l'activitat policial.

2.2.9 Gonartrosi (artrosi de genoll). Desviacions de l'eix de les extremitats inferiors (genoll var o genoll valg).

2.2.10 Luxació recidivant d'espatlla.

2.2.11 Fibromiàlgia. Fatiga crònica.

2.2.12 Qualsevol altre procés de l'aparell locomotor que pugui limitar o dificultar l'exercici de la funció policial.

 

2.3 Aparell circulatori. Es realitzarà ECG a totes les persones aspirants.

2.3.1 Insuficiència cardíaca en totes les seves possibles manifestacions, independentment de la causa.

2.3.2 Alteracions congènites o adquirides del cor, mediastí o de grans vasos que alterin o puguin alterar en la seva evolució la normalitat funcional de l'aparell cardiocirculatori.

2.3.3 Trastorns de la conducció o del ritme cardíac d'importància clínica, no compatible amb la funció policial.

2.3.4 Insuficiència coronària.

2.3.5 Pericarditis activa o residual.

2.3.6 Insuficiència arterial perifèrica.

2.3.7 Insuficiència venosa perifèrica que pugui limitar l'exercici de la funció policial. 2.3.8 Antecedents de síncope recidivant.

2.3.9 Portadors de marcapassos, desfibirl·ladors/cardioversors implantables (DCI), pròtesis o empelts cardiovasculars.

2.3.10 Malformacions arteriovenoses. Shunt i aneurismes arterials. Limfedema. 2.3.11 Mesura en repòs de TA sistòlica superior a 150 mmHg. Mesura en repòs de TA diastòlica superior a 90 mmHg. Hipotensió simptomàtica. Les determinacions de la tensió arterial es faran amb un aparell digital calibrat. En el cas que es mesurin xifres tensionals superiors a les indicades en el punt

2.3.10 es faran dues determinacions addicionals, espaiades en 15 minuts i en un espai on la persona aspirant pugui estar relaxat. Es prendrà com a valor de referència la xifra més baixa de les 3 determinacions. El personal mèdic avaluador en el cas que ho consideri oportú per confirmar la valoració, podrà indicar una prova d'esforç i/o proves complementàries i sol·licitar la valoració de un/a metge/metgessa especialista en cardiologia.

 

2.4 Aparell respiratori

2.4.1 Malalties respiratòries amb repercussió permanent o ocasional en la funció respiratòria que puguin limitar o dificultar l'exercici de la funció policial.

2.4.2 Malformacions o lesions de les vies respiratòries altes o baixes, parènquima pulmonar, pleures o tòrax que puguin limitar o dificultar l'exercici de la funció policial.

2.4.3 Capacitat vital (FVC) inferior al 80% del seu valor teòric. FEV1 inferior al 80% del seu valor teòric o el FEV1/FVC inferior al 70%.

2.4.4 Pneumotòrax repetitiu.

 

2.5 Aparell digestiu

2.5.1 Hèrnies i eventracions no tractades o reincidents.

2.5.2 Hepatopaties (inclouen alteracions metabòliques). Es considerarà motiu d'exclusió l'elevació de les transaminases per sobre de 5 vegades el valor del límit superior del laboratori de referència.

2.5.3 Pancreatopaties cròniques o reincidents.

2.5.4 Malaltia inflamatòria crònica intestinal. Síndrome de malabsorció i d'altres trastorns digestius que puguin dificultar la funció policial. 2.5.5 Úlcera gastroduodenal.

2.5.6 Seqüeles post-quirúrgiques que puguin limitar la funció policial. Alteracions de la paret abdominal incompatibles amb l'activitat física.

 

2.6. Dermatologia

2.6.1 Malformacions, lesions o patologies de la pell i de les fàneres que puguin limitar o dificultar la funció policial.

2.6.2 Cicatrius que per la seva extensió, profunditat o característiques puguin comprometre la funció policial.

2.6.3 Hiperhidrosi que pugui limitar o dificultar l'exercici de la funció policial.

 

2.7 Aparell genitourinari.

2.7.1 Malformacions, alteracions o lesions del tracte genitourinari que puguin comprometre la funció policial.

2.7.2 Nefropaties, Insuficiència renal. Hidronefrosi.

2.7.3 Litiasi crònica o disfuncions del tracte urinari que puguin limitar o dificultar l'exercici de la funció policial

 

2.8 Sistema hematopoètic. Hemopaties que puguin limitar o dificultar l'exercici de la funció policial.

 

2.9. Trastorns del sistema nerviós.

2.9.1 Epilèpsia. Convulsions sense filiar.

2.9.2 Malformacions, patologies o lesions del sistema nerviós central o perifèric que puguin comprometre la funció policial.

2.9.3 Síndromes vertiginoses de qualsevol etiologia que puguin limitar o dificultar l'exercici de la funció policial

2.9.4 Tremolors, tics o espasmes de qualsevol etiologia que puguin limitar o dificultar l'exercici de la funció policial.

 

2.10 Trastorns psiquiàtrics.

2.10.1 Trastorns del desenvolupament neurològic, trastorns per dèficit d'atenció, trastorns de l'aprenentatge que dificultin el desenvolupament de la tasca policial, de les habilitats motores, de la comunicació o del desenvolupament, demència i altres trastorns cognoscitius.

2.10.2 Alcoholisme, trastorns addictius, trastorns mentals o del comportament relacionats amb el consum de substàncies (drogues, fàrmacs o substancies psicoactives).

2.10.3 Trastorns de l'espectre de l'esquizofrènia i altres trastorns psicòtics, inclosos els existents en els antecedents, encara que es trobin asimptomàtics.

2.10.4 Trastorns bipolar, depressiu, d'ansietat, obsessiu-compulsiu, somatomorfs, ficticis, dissociatius, adaptatius o de personalitat que puguin comportar limitacions en el desenvolupament de la funció policial.

2.10.5 Trastorns de la conducta alimentària, trastorns del son que pugin limitar o dificultar l'exercici de la funció policial.

2.10.6 Antecedent de patologia psiquiàtrica greu o que hagi requerit ingrés hospitalari i que pugui comprometre o dificultar la funció policial.

2.10.7 Tots aquells trastorns mentals i de la conducta que menystinguin la capacitat per al desenvolupament normal de les funcions policials.

 

2.11 Òrgans dels sentits

2.11.1 Agudesa visual llunyana mesurada amb el test de Snellen. AV monocular pitjor ull sense correcció alteracions de la sensibilitat olfactiva que puguin limitar o dificultar l'exercici de la funció policial.

 

2.12 Altres

2.12.1 Processos neoplàsics actius. Neoplàsia en període de tractament o seguiment en funció de la probabilitat de recaiguda.

2.12.2 Infeccions: Qualsevol malaltia infectocontagiosa activa o amb risc de contagi. Malalties infeccioses o parasitàries que originin trastorns funcionals, exigeixin un tractament continuat o que, pel seu risc de contagi, siguin incompatibles amb el desenvolupament de les tasques policials.

2.12.3 Malalties endocrines i/o autoinmunes que puguin comportar limitacions en el desenvolupament de la funció policial.

2.12.4 Qualsevol afectació patològica que sigui motiu d'exclusió d'acord amb aquestes bases i que, essent conegudes per la persona participant, no es facin constar en el qüestionari mèdic.

 

2.13 Proves analítiques compatibles amb patologia de base.

2.13.1 Detecció de marcadors biològics de consum de drogues o de medicaments susceptibles de ser utilitzats amb finalitats no terapèutiques.

2.13.2 Qualsevol alteració analítica indicadora de una patologia de base que es consideri que pugui limitar o dificultar l'exercici de la funció policial. El laboratori designat pel Tribunal Qualificador recollirà doble mostra de sang i orina i precintarà una de cada per a possibles comprovacions posteriors. La comprovació i valoració de les diferents exploracions a què fa referència aquest quadre es farà únicament i exclusiva al centre mèdic designat pel Tribunal Qualificador i els seus resultats sempre han de referir-se al moment de l'exploració i als valors de referència del laboratori o dels mitjans exploratoris emprats. Durant la fase de formació a l'Escola de policia, i durant la fase de pràctiques podran realitzar-se les proves mèdiques necessàries per tal de garantir que l'estat de salut de la persona aspirant s'adequa al nivell exigit a les bases.

 

3. Comprovació de tatuatges.

La comprovació de tatuatges es farà de manera independent durant la realització de la comprovació de les causes d'exclusió mèdica.

Comportarà l'exclusió de la convocatòria el fet de tenir tatuatges amb un contingut contrari als principis, valors i competències establerts en el Codi d'ètica de la Policia de Catalunya (Acord GOV/25/2015, de 24 de febrer).

La comprovació de tatuatges implica el consentiment de les persones participants perquè se'ls facin fotografies dels tatuatges a fi de posar-les a disposició del tribunal qualificador per a la seva avaluació.

 

Mont-roig del Camp, 14 d'agost del 2024

 

Fran Morancho López

Alcalde

¡Fórmate con nosotros!

Por favor, rellena el campo requerido.
Por favor, rellena el campo requerido.
Por favor, rellena el campo requerido.
Aula Magna nació en Tarragona, hace más de 25 años, como una institución privada especializada en el sector de la formación, con un objetivo claro: dar respuesta a las necesidades formativas y a los retos profesionales. Para lograrlo, su prioridad ha sido y sigue siendo la continua actualización y la renovación de los programas formativos buscando la máxima calidad y una personalización académica.

aulamagna@aulamagna.es

Avinguda Argentina, 11, 43005 Tarragona

Llámanos de 9:00 horas a 22:00 horas.

Certificaciones y homologaciones

Image

Institut reglat per la Generalitat. CICLES FORMATIUS.

Image

Centre col•laborador ACTIC de la Generalitat de Catalunya.

Image

Centre autoritzat per Instituto Cervantes. DIPLOMAS DE ESPAÑOL COMO LENGUA EXTRANJERA.

Image

Centre Col•laborador del Servei d’Ocupació de Catalunya.

Image

Centre acreditat per l’Institut Català de la Salut - DEA (Desfibril•lador Extern Automàtic).

Image

Centre d'Adults per la Generalitat. PROVA D'ACCÉS/GRADUAT E.S.O.

Image

Centre autoritzat per la Policia Nacional. CURSOS DE SEGURETAT PRIVADA.

Image

Centre autoritzat Agència de Col•locació pel Departament d’Empresa i Ocupació.

Image

Centre autoritzat per el Ministerio de Interior i Guardia Civil. GUARDES RURALS.

Image

Centre col•laborador de la Agencia Estatal de Seguridad Aérea (Ministerio de Fomento).

Image

Centre acreditat/ meritori per l’Institut Català de la Salut. OPOSICIONS.

Image

Centre oficial de preparació, i examinador, per l'obtenció de certificats d'ANGLÈS.


Instituto privado | Academia | Centro de formación | Formación Online | Tarragona | Ciclos Grado Medio | Ciclos Grado Superior | Pruebas de acceso | Repasos | Primaria | Refuerzo escolar | E.S.O. | Bachillerato | Universidad | Oposiciones | Mossos de Esquadra | Policia Local | Guardia Urbana | Auxiliar Administrativo Ayuntamiento | Seguridad privada | Controladores de acceso

Aguilo, Aiguamurcia, Aiguaviva, Albarca, Albinyana, Albio, Alcanar, Alcover, Aldover, Alfara de Carles, Alforja, Alio, Almoster, Altafulla, Amposta, Arboli, Ardenya, Arnes, Asco, Balada, Banyeres del Penedes, Barbera de la Conca, Batea, Bellavista, Bellmunt del Priorat, Belltall, Bellvei, Benifallet, Benissanet, Bitem, Biure de Gaia, Blancafort, Bonastre, Bonretorn, Bot, Botarell, Brafim, -Cabaces, Cabra del Camp, Calafell, camrles, Cambrils, Camposines, Campredo, Can Ferrer de la Cogullada, Capafonts, Capçanes, Casafort, Caseres, Castello, Castellvell del Camp, Colldejou, Coma-Ruga, Conesa, Constanti, Corbera d’Ebre, Cornudella, Cornudella de Montsant, Creixell, Cunit, Darmos, Deltebre, Duesaigües, El Bosquet, El Castell, El Catllar, El Fonoll, El Francas, El Lloar, El Masroig, El Mila, El Molar, El Morell, El Papiolet, El Perello, El Pinell de Brai, El Pinetell, El Pla de Manlleu, El pla de Santa Maria, El Poblenou del Delta, El Pont D’Armentera, El Priorat de Banyeres, El Rourell, El Vendrell, Els Garidells, Els Guiamets, Els Masos de Vespella, Els Montgons, ElsMuntells, Els Pallaresos, Els Reguers, Els Valentins, Esbalda, Escaladei, Falset, Farena, Fatxes, Ferran, Figuerola del Camp, Flix, Fontscaldes, Fores, Freginals, Gallicant, Gandesa, Garcia, Gavada, Genessies, Ginestar, Glorieta, Godall, Gratallops, Guardia dels Prats, Guialmons, Horta de Sant Joan, Jesus, L’Aixavega, L’Alba, L’Albiol, L’Adea, L’Aleixar, L’Almadrava, L’Ametlla de Mar, L’Ampolla, L’Arboç, L’Arboçet, L’Argenetera, L’Argilaga, L’Espluga de Francoli, L’Hospitalet de L’Infant, L’Ortigos, La Bisbal de Falset, La Bisbal del Penedes, La Cadeneta, La Canonja, La Carronya, La Cirera, La Fatarella, La Febro, La Figuera, La Galera, La Juncosa de Montmell, La Llacuneta, La Maso, La Miliana, La Morera de Montsant, La nou de Gaia, La Palma d’Ebre, La Pineda, La Plana, La Pobla de Carivenys, La Pobla de Ferran, La Pobla de Mafumet, La Pobla de Massaluca, La Pobla de Montornes, La Riba, La Riera de Gaia, La Sala de Comalats, La Secuita, La Selleta, La Selva del Camp, La Senia, La Serra d’Alamos, La Torre de Fontaubella, La Torre de l’Espanyol, La Torregassa, La Vilella Alta, La Vilella Baixa, Les Borges del Camp, Les Cases d’Alcanar, Les Casetes de Puigmolto, Les Gunyoles, Les Irles, Les Masies, Les Masies del Torrent, Les Montcades, Les Ordes, Les Peces, Les Piles, Les Planes del Rei, Les Pobles, Les Roques, Les Ventalles, Les Voltes, Ligallo del Ganguil, Ligallo del Roig, Lilla, Llaberia, Lletger, Llorac, Llorenç del Penedes, Marça, Margalef, Marmellar, Mas d’en Bosc, Mas de Barberans, Masarbones, Masbarrat, Masboquera, Masdenverge, Masllorenç, Masmolets, Maspujols, Masriudoms, Miami Platja, Miravet, Mont-ral, Mont-Roig del Camp, Montargull, Montblanc, Montbrio de la Marca, Montbrio del Camp, Montferri, Mora d’Ebre, Mora la Nova, Nulles, Ollers, Passanant, Paüls, Perafort, Peralta, Picamoixons, Pira, Poblet, Poboleda, Pontils, Porrera, Pradell de la Teixeta, Prades, Prat de Compte, Pratdip, Prenafeta, Puigdelfi, Puigpelat, Querol, Rasquera, Rauric, Raval de Crist, Remulla, Renau, Reus, Riba-Roja d’Ebre, Riudabella, Riudecanyes, Riudecols, Riudoms, Rocafort de Queralt, Roda de Bara, Rodonya, Rojals, Roquetes, Saifores, Salines de la Trinitat, Slomo, Salou, Sant Carles de la Rapita, Sant Gallard, Sant Jaume d’Enveja, Sant Jaume dels Domenys, Sant Joan del Pas, Sant Magi de Brufaganya, Sant Miquel, Sant Pere, Sant Salvador, Sant Vicenç de Calders, Santa Barbara, Santa Coloma de Queralt, Santa Marina, Santa Oliva, Santa perpetua de Gaia, Santes Creus, Sarral, Savalla de Comtat, Seguer, Segur de Calafell, Segura, Selma, Senan, Siurana, Solivella, Tamarit, Tarragona, Tivenys, Tivissa, Torredembarra, Torroja del priorat, Tortosa, Ulldecona, Ulldemolins, Vallclara, Valldeperes, Valldossera, Vallespinosa, Vallfogona de Riucorb, Vallmoll, Valls, Vallverd, Vandellos, Vespella de Gaia, Vila-Rodona, Vila-Seca, Vilabella, Vliadeperdius, Vilafortuny, Vilalba dels Arcs, Vilallonga del Camp, Vilanova d’Escornalbou, Vilanova de Prades, Vilaplana, Vilardida, Vilaverd, Vimbodi, Vinallop, Vinebre, Vinyols i els Arcs, Vistabella, Xerta.